Posiadanie własnego kącika do pracy w domu jest koniecznością dla wielu osób, nie tylko dla tych, którzy pracują zdalnie czy są właścicielami firm. Takie mini-biuro jest niezbędne zawsze, gdy przynosimy pracę do swojego domu, dlatego też warto w mieszkaniu przeznaczyć kącik na swoje sprawy. Zwłaszcza, jeżeli nie mamy na tylu pomieszczeń, aby jedno z nich przeznaczyć na gabinet.
Gdzie można urządzić swój kącik w domu?
Jednym z najbardziej reprezentatywnych pomieszczeń w każdym domu jest sal. Równocześnie często jest to zazwyczaj największy pokój i to tutaj najłatwiej wygospodarować swój kącik do pracy. Urządzanie kącika do pracy w domu wymaga jednak szczególnej ostrożności, zwłaszcza, gdy będzie on znajdował się w salonie. Trzeba zrobić to w taki sposób, aby nie ujmował on estetycznemu wyglądowi salonu, co na szczęście nie jest zadaniem bardzo trudnym.
Miejsce sprzyjające koncentracji
Skuteczna efektywna praca często wymaga stuprocentowego skupienia się na zadaniu. Niestety, w przypadku kiedy nie mamy możliwości urządzenia biura w osobnym pomieszczeniu, potrzebujemy sposobu na to, aby wyizolować swój kącik do pracy w domu.
Dobrym rozwiązaniem w wielu sytuacjach są szklane ścianki, które stworzą niewielki gabinet-akwarium, do którego nie powinny docierać dźwięki z radio czy telewizora. Równocześnie takie rozwiązanie gwarantuje nam dostęp do dziennego światłach a zamontowanie ścianek na szynach da możliwość dowolnego ich przesuwania.
Jak urządzić kącik do pracy w domu?
Przede wszystkim warto zastanowić się nad najlepszym ustawieniem biurka, gdyż to przy nim będziemy pracować. Bardzo ważnym aspektem jest to, aby stało ono prostopadle do okna. Jest to ustawienie niezbędne dla osób, które pracują dużo przy komputerze, ale nie tylko – również dla osób, które dużo piszą, czytają czy rysują.
Dla wielu osób ważne jest też to, aby biurko ustawić w taki sposób, żeby widzieć drzwi wejściowe. Z psychologicznego punktu widzenia siedzenie tyłem do drzwi powoduje dyskomfort i poczucie niepokoju. Ważne jest również ustawienie dodatkowych szafek czy regałów w taki sposób, aby swobodnie móc sięgnąć na półkę czy do drukarki bez konieczności dodatkowego wstawania z miejsca.
Komfort pracy jest ważny!
Wiele osób zauważa, że najlepiej pracuje się im przy biurku o drewnianym blacie bądź takim wykonanym z płyty. Posiadając blat z tych ‘’zimnych’’ – szklanych czy metalowych – warto zaopatrzyć się w biurową podkładkę. Równie ważnym zakupem może okazać się podstawka pod laptopa, która zapewnia jego odpowiednią wentylację i pozycję.
Aby uchronić panele przed uszkodzeniami, warto zabezpieczyć je plastikową bądź gumową matą. Warto zwrócić uwagę też na temperaturę w pomieszczenia, która zgodnie z wszelkimi zaleceniami powinna wynosić około 21 stopni Celsjusza.